مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 10:362019-12-16اقتصادي

سود آوری تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز


نرخ جریمه تخلف در ساخت و سازها از سود آن کمتر است .

و این خود عامل تداوم تخلف است.

- مرکز گیلان ؛ شهردار رشت امروز در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان که با کار ویژه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز برگزار شد گفت : بالا بودن سودی که متخلفان ساخت و ساز بدست می آورند در مقایسه با نرخ جریمه تخلف عامل اصلی تداوم ساخت و سازهای غیر مجاز شده است.

ناصر حاج محمدی با بیان اینکه ساخت و سازهای املاک نسقی از دیگر مشکلات شهرها به ویژه رشت اعلام کرد و گفت : نرخ جریمه تخلف برای ساختمان های بدون سند هم بسیار پایین است.

وی افزود : بررسی ها نشان می دهد در زمان کنونی 90 پروانه از 100 پروانه ساخت و سازی که در گیلان صادر می شود به تخلف می انجامد.

شهردار رشت در پایان تاکید کرد : برای حل مشکل ساخت و سازهای غیر مجاز باید این جرم از حقوقی به کیفری تبدیل شود تا کسی که سازنده متخلف ساختمان است مجازات شود نه صاحبان آینده آن.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان هم با اشاره به اینکه قرار نیست شهرداری به بهانه گذران امور جاری به در آمد حاصل از جریمه متخلفان ساخت و ساز در کمسیون صد متکی باشد گفت : تا زمانی که 30 درصد درآمد شهرداری ها از کمسیون ماده 100 است شهرداری ها ناگزیر اند از تخلف چشم پوشی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سود آوری تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز

سود آوری تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز