مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 08:362019-12-11اقتصادي

از دخل و خرج 98 تا 99 چه می گذرد؟


لایحه بودجه سال 1399 گرچه نشان داد که دخل و خرج کلی دولت نسبت به سال جاری حدود 14 درصد بالا رفته اما در جزییات این درآمد و هزینه، نوسان بالای 140 درصد هم دیده می شود که منشأ اصلی این تغییرات به کاهش درآمدهای نفتی و منابع جایگزین آن بر می گردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دولت لایحه بودجه سال آینده را که گفته می شد لایحه ای متفاوت و خاص برای شرایط تحریمی است با سقف کلی 1988 هزار میلیارد تومان به مجلس تقدیم کرد.

تغییر کلی که در دخل و خرج دولت ایجاد شده است به کاهش درآمد نفتی و جایگزینی درآمدهای دیگر برمی گشت که البته در مواردی نه جدید بودند و نه شاید تضمین شده برای تحقق؛ افزایش واگذاری دارایی مالی که انتشار اوراق را به همراه دارد به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است که البته در سال های اخیر استفاده از این منبع برای افزایش درآمد پررنگ تر شده است.

از سوی دیگر درآمد ناشی از واگذاری اموال منقول و غیرمنقول در دستور کار قرار گرفته و رشد قابل توجهی دارد و قرار است جایگزین کسری درآمد نفتی و تامین منابع در بودجه جاری و هزینه ای شود که خود جای سوال دارد که فروش حدود 50 هزار میلیاردی اموال دولت تضمین شده است؟ رشد14 درصدی سقف کلی بودجه به هر صورت سقف بودجه متشکل از بودجه عمومی و بودجه شرکت ها، حدود 14 درصد نسبت به سقف کلی 1744 هزار میلیاردی سال جاری افزایش دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از دخل و خرج 98 تا 99 چه می گذرد؟

از دخل و خرج 98 تا 99 چه می گذرد؟