مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 آذر 1398 ساعت 17:052019-12-01پزشكي

رد یک شایعه از سوی مدیرکل دامپزشکی کردستان


بر خلاف شایعات مطرح شده در زمینه مصرف نکردن گوشت مرغ برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزا، این بیماری هیچ ارتباطی به مصرف این نوع فرآورده گوشتی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در استان گزارش و مشاهده نشده است.

مجتبی ورمقانی افزود: در سال جاری هیچ موردی از ابتلا به بیماری آنفلوانزای مرغی (h 5 n 5) در این استان مشاهده نشده بنابراین مردم با اطمینان کامل از گوشت مرغ برای مصرف خود استفاده کنند.

وی با رد شایعاتی که آنفلوانزی انسانی شیوع یافته در استان را مرتبط با مصرف مرغ عنوان می کنند، تاکید کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با نوع انسانی کاملا متفاوت است و ارتباطی با هم ندارند و آنفلوانزی h 1 n 1 بیماری مشترک بین انسان و پرندگان نیست.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با توصیه شهروندان به پرهیز از خرید و مصرف مرغ زنده، افزود: دامپزشکی استان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با متخلفان در عرضه مرغ زنده و ذبح غیر بهداشتی در اماکن غیر مجاز برخورد کند.

ورمقانی یادآور شد: امسال 250 پرونده تخلفاتی در حوزه بهداشت عمومی برای صنوف متخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده که بیشتر این پرونده ها در زمینه فروش مرغ زنده در معابر و اماکن غیرمجاز است که شهر های سقز، قروه و بانه بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد یک شایعه از سوی مدیرکل دامپزشکی کردستان

رد یک شایعه از سوی مدیرکل دامپزشکی کردستان