مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مهر 1398 ساعت 05:452019-10-12سياسي

اربعین تداوم نهضت بیداری در جهان/ زوار اربعین الگوسازی را فراموش نکنند


اربعین مظهر تداوم بیداری، جهانی شدن و کمک به آزادی قدس، روز محرومین و نجات از سیطره ظلم و ستم و روز تمرین آمادگی ظهور، - نویسنده کتاب سرای اربعین گفت: اربعین مظهر تداوم بیداری، جهانی شدن و کمک به آزادی قدس، روز محرومین و نجات از سیطره ظلم و ستم و روز تمرین آمادگی ظهور، تبلور دست خدا در نشان دادن عظمت نهضت حسینی است که می توان این موارد را از ابعاد نهضت اربعین دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید جوادهاشمی فشارکی نویسنده کتاب سرای اربعین (راهنمای طرح و تجهیز موکب های مراسم اربعین حسینی) است.

این کتاب بنا به درخواست کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در سال 1395 منتشر شد که در آن به بررسی ویژگی های مختلف مواکب و مباحث مرتبط با آن در ایام اربعین اشاره شده است.

سید جوادهاشمی فشارکی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا برای امام حسین (ع) مراسم اربعین گرفته می شود ولی برای سایر ائمه اطهار چنین نیست، اظهار کرد: همه ائمه نور واحد و در مسیر هدایت امت در حال حرکت هستند چرا که به عنوان یک سفیر الهی به چشمه هدایت متصل می شوند و همه به جز امام عصر (عج) در این راه به شهادت رسیدند اما جنس قیام و شهادت امام حسین (ع) متفاوت است.

وی افزود: قیام و حماسه امام حسین (ع) برای اصلاح دین امت از کجی و انحراف زمانه بود و شهادت ایشان در اوج مظلومیت اتفاق افتاد ازا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربعین تداوم نهضت بیداری در جهان/ زوار اربعین الگوسازی را فراموش نکنند

اربعین تداوم نهضت بیداری در جهان/ زوار اربعین الگوسازی را فراموش نکنند