مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مهر 1398 ساعت 12:162019-10-09فرهنگي

مسعود جعفری جوزانی فیلمنامه «یعقوب لیث صفاری» را می نویسد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسعود جعفری جوزانی نویسنده و خالق آثار سینمایی مهم حوزه تاریخ و هویت ایرانی از جمله شیر سنگی و در مسیر تندباد فیلمنامه این فیلم را درباره بنیانگذار دودمان صفاریان در سیستان و روایت فتوت، - مسعود جعفری جوزانی فیلمنامه یعقوب لیث صفاری را می نویسد قرارداد تحقیق و نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی یعقوب لیث صفاری در حوزه تاریخ و تمدن ایرانی، بین بنیاد سینمایی فارابی و مسعود جعفری جوزانی منعقد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسعود جعفری جوزانی نویسنده و خالق آثار سینمایی مهم حوزه تاریخ و هویت ایرانی از جمله شیر سنگی و در مسیر تندباد فیلمنامه این فیلم را درباره بنیانگذار دودمان صفاریان در سیستان و روایت فتوت، ساده زیستی و نقش تاریخی این اسطوره تاریخی در اتحاد ایرانیان به نگارش درمی آورد.

جعفری جوزانی با دغدغه ای که در ارجاع نسل تازه به ریشه های هویتی خود دارد، سال ها است که به ساخته شدن فیلم های تاریخی درباره کورش، پوریای ولی، یعقوب لیث علاقه نشان داده است.

وی در یکی از گفتگو های خود به این نکته اشاره کرده بود که متأسفانه بچه های ما رابین هود را بیشتر از یعقوب لیث صفاری می شناسند در حالی که او از جمله شخصیت های تاریخی پایه گذار جریان عیاری و فتوت در ایران است که به جوانان نشان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسعود جعفری جوزانی فیلمنامه «یعقوب لیث صفاری» را می نویسد

مسعود جعفری جوزانی فیلمنامه «یعقوب لیث صفاری» را می نویسد