مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مرداد 1398 ساعت 16:182019-08-04اقتصادي

معرفی ارقام جدید چغندرقند در همدان/استفاده 38 درصد مزارع از بذرهای اصلاح شده


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سالانه 155 طرح تحقیقاتی در این مرکز انجام می شود، گفت: ضریب طرح تحقیقاتی به ازای هر محقق در استان همدان 2.

- 4 است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر قاسم اسدیان یکشنبه 13 مرداد در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات همدان در 40 گرایش تحقیقاتی پژوهش دارد، اظهار کرد: اصلاح و تأمین بذر، آزمایش غلات، حبوبات و گیاهپزشکی از جمله امور پژوهشی در مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان است.

وی با بیان اینکه بیش از 600 عامل خسارت زا گیاهان را تهدید می کند، تصریح کرد: 36 درصد عوامل خسارت زا به محصولات زراعی خسارت وارد می کند.

اسدیان با اشاره به تحقیقات چغندرقند در مرکز تحقیقات همدان، ادامه داد: در مرکز تحقیقات همدان کل کارهای اصلاح نژادی و معرفی رقم های مقاوم به بیماری و خشکی و علف های هرز به کشاورزان صورت می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه بزرگترین میکروپلات چغندرقند در مرکز تحقیقات همدان وجود دارد، بیان کرد: دو رقم چغندرقند دنا و سینا به تازگی توسط مرکز تحقیقات همدان به عنوان دو گونه مقاوم معرفی شده است.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان همدان با اشاره به ایجاد هرباریوم گیاهی در مرکز تحقیقات همدان، خاطرنشان کرد: 99 درصد گیاهان استان همدان جمع آوری شده که 8000 نمونه شناسایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی ارقام جدید چغندرقند در همدان/استفاده 38 درصد مزارع از بذرهای اصلاح شده

معرفی ارقام جدید چغندرقند در همدان/استفاده 38 درصد مزارع از بذرهای اصلاح شده