مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 ساعت 11:162019-04-22پزشكي

لایروبی رودخانه‎ها در گلستان کجا و چگونه؟


رودخانه را به عنوان مجرای آب یا زهکش یک حوضه آبریز تعریف می‎شود و نقشی که یک رودخانه ایفا می کند این است که آب سطحی را هدایت می کند و در اختیار انسان قرار می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، نقش دیگر رودخانه تغذیه سفره های زیرزمینی و کنترل سیلاب است، رودخانه‎ها در مسیر حرکت خود چه در زمان طغیانی شدن و چه در زمان عادی، بر مواد کف و دیواره‎های خود تاثیر  می‎گذارند.

رودخانه‎ها به سه گروه جوان ، بالغ و پیر تقسیم می‎شوند و به طور کلی معمولا یک رودخانه در امتداد مسیر خود، ویژگی‎های جوان تا پیر را نشان می‎دهد، نحوه رفتار هریک از این رودخانه‎ها با مواد کف و دیواره‎های خود با دیگری متفاوت است که نتیجه آن، لزوم یا عدم لزوم لایروبی رودخانه است.

رودخانه‎های جوان، رودخانه‎هایی هستند که در مناطق کوهستانی و با شیب تند جریان دارند، معمولا فرآیند فرسایش در آنها شدید است و از این رو، مقطع آنهـا در حـال تغییر همیشگی می‎باشد، در طول مسیر آنها آبشار، گوداب و حالت پلکانی مکرر وجود دارد و شیب آنها بیش از 10 درصد است.

در رودخانه‎های جوان معمولا نه تنها نیازی به لایروبی نیست، بلکه با توجه به فرسایش شدید کف و دیواره‎های رودخانه که نتیجه آن، عمیق‎تر و عریض‎تر شدن رودخانه است و تاسیسات درون رودخانه و اراضی کنار رودخانه را تهدید می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایروبی رودخانه‎ها در گلستان کجا و چگونه؟

لایروبی رودخانه‎ها در گلستان کجا و چگونه؟