مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 فروردین 1398 ساعت 12:402019-03-23اجتماعي

بستان آباد؛ ویترین آذربایجان شرقی


شهرستان بستان آباد به دلیل موقعیت ارتباطی که دارد، در مسیر یکی از محورهای گردشگری اذربایجان شرقی قرار گرفته است و با سوغاتی های مخصوص، جاذبه های تاریخی و گردشگری، - طبیعت سرسبز و مناظر طبیعی گوناگون از مسافران نوروزی استقبال می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهرستان بستان آباد با 45 کیلومتر فاصله از تبریز در جنوب شرقی استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

این شهرستان در یک منطقه کوهستانی در دامنه های سهند با آب و هوای خشک و سرد قرار دارد که کوه ها اطراف آن را فرا گرفته اند.

بقایای شهر تاریخی اوجان، پایتخت ییلاقی ایلخانان از مهم ترین آثار تاریخی این شهرستان، و فطیر سنتی مشهورترین سوغات این منطقه است.

آثار و بناهای تاریخی شهرستان بستان آباد قلعه شهر تاریخی اوجان این شهر تاریخی در زمان سلجوقیان تشکیل یافته و در زمان ایلخانان پایتخت ییلاقی پادشاهان و امیران مغول بوده است.

از کاوش و بررسی های باستان شناختی این شهر ساختارهای سنگی و خشتی و کاشی های متعددی به دست آمده که تمایل به احتمال زیاد متصل به بناها بودند، این کاشی ها به صورت آجر کاشی و کاشی معرق هستند که به وفور نمونه های آن ها در سطح محوطه قابل مشاهده است.

آرامگاه خسته قاسیم خسته قاسم عاشق، عارف و فیلسوف روزگار دیده و اهل فکر و اندیشه بود که در ادبیات شفاهی مردم آذربایجان جای خاصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بستان آباد؛ ویترین آذربایجان شرقی

بستان آباد؛ ویترین آذربایجان شرقی