مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 بهمن 1397 ساعت 09:362019-02-16دانش

انتظار بیماران پیوند قرنیه برای درمان پایان یافت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قرنیه این عضو تاثیرگذار در بینایی قابل پیوند است ودر حال حاضر 12 و نیم میلیون نفر در صف پیوند آن هستند این درحالی است که از هر 70 متقاضی، - قرنیه لایهٔ نازک و شفافی است که مانند شیشه پنجره داخل چشم را از محیط خارج جدا می کند و پرتو های نور را به داخل چشم هدایت کرده و آن ها را روی پرده شبکیه متمرکز می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قرنیه این عضو تاثیرگذار در بینایی قابل پیوند است ودر حال حاضر 12 و نیم میلیون نفر در صف پیوند آن هستند این درحالی است که از هر 70 متقاضی، تنها برای یک نفر قرنیه اهدایی وجود دارد به همین دلیل بیماران این عضو با مشکلاتی بسیاری در بینایی خود مواجه هستند.

اما پژوهشگران و دانشمندان در دانشگاه نیوکاستل این بار نیز بیکار ننشسته اند و بر روی ساخت قرنیه ای مصنوعی با استفاده از فناوری ساخت و به کارگیری ژل گولاگن اقدام کرده اند.

برای تنظیم دقیق اندازه قرنیه چشم بیمار، سلول های زنده به ژل مصنوعی اضافه می شوند و با استفاده از نیروی انقباضی این سلول ها، ساختاری قرنیه شکل به وجود می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتظار بیماران پیوند قرنیه برای درمان پایان یافت

انتظار بیماران پیوند قرنیه برای درمان پایان یافت