مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آبان 1397 ساعت 02:402018-11-16اقتصادي

ضرر 5000میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا طی شش ماه


عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: تعلل ها و گفت وگوهای بی نتیجه برای واقعی سازی قیمت خودرو باعث شده که در نیمه اول امسال دو خودروساز اصلی بیش از 5000 میلیارد تومان ضرر کنند.

- امیرحسین کاکایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: خودروسازی ایران روزهای بسیار بدی را پشت سر می گذارد، چرا که اتفاقاتی که از ابتدای امسال شروع شد بسیاری از صنایع و به طور خاص خودروسازی را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.

وی ادامه داد: چند ماه پیش زمانی که قیمت ارز بالا رفت، تنها قیمت قطعات و مواد اولیه وارداتی نبود که افزایش یافت، بلکه قیمت مواد اولیه داخلی نیز به شدت افزایش پیدا کرد؛ بنابراین از اواخر خرداد ماه قابل پیش بینی بود که اگر روند تثبیت قیمت خودرو ادامه دار باشد، خودروسازان و قطعه سازان دچار زیان بسیار خواهند شد.

در چنین شرایطی به دلیل آن که قیمت عرضه خودرو از سوی خودروسازان به مراتب پایین تر از قیمت های واقعی بود، هجوم به سمت بازار خودرو صورت گرفت و تقاضای این محصول به شدت افزایش یافت.

او تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل نحوه غلط قیمت گذاری خودرو، این صنعت دچار وقفه خاصی شده است.

تعلل ها و گفتگوهای بی نتیجه برای واقعی سازی قیمت خودرو باعث شده که در نیمه اول امسال دو خودروساز اصلی بیش از 5000 میلیارد تومان ضرر کنند؛ ضمن این که پیش بینی می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرر 5000میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا طی شش ماه

ضرر 5000میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا طی شش ماه