مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 شهریور 1397 ساعت 13:502018-09-22دانش

استخراج و جداسازی یک نوع داروی کورتونی برای مقاصد دارورسانی هدفمند


پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، موفق به جذب و استخراج داروی متیل پردنیزولون استات (داروی ضد التهابی) توسط جاذب سنتزشده بر پایه نانو ذرات مغناطیسی در محیط شبیه سازی شده بدن و کمک به دارورسانی هدفمند آن شد.

- در قالب رساله دکتری دانشجوی واحد علوم و تحقیقات صورت گرفت استخراج و جداسازی یک نوع داروی کورتونی برای مقاصد دارورسانی هدفمند پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، موفق به جذب و استخراج داروی متیل پردنیزولون استات (داروی ضد التهابی) توسط جاذب سنتزشده بر پایه نانو ذرات مغناطیسی در محیط شبیه سازی شده بدن و کمک به دارورسانی هدفمند آن شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نسیم بایمانی پژوهشگر این مقاله، در ارتباط با مشکلی که این پژوهش در صدد رفع آن است، گفت: داروهای ضد التهابی یا به عبارتی داروهای کورتونی عوارض بسیار زیادی از جمله پوکی استخوان به همراه دارند که با دارورسانی هدفمند می توان به کاهش عوارض این داروها و قرار گرفتن آنها فقط در محل هدف و آسیب نزدن به بقیه اندام ها اشاره کرد.

وی درباره مراحل انجام این تحقیق گفت: در ابتدا یک نانو ذره مغناطیسی اکسید آهن سنتز شد، سپس دندریمرها یا درخت سان ها بر روی آن پیوند داده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استخراج و جداسازی یک نوع داروی کورتونی برای مقاصد دارورسانی هدفمند

استخراج و جداسازی یک نوع داروی کورتونی برای مقاصد دارورسانی هدفمند