مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 فروردین 1397 ساعت 19:112018-04-01سياسي

قائم مقام فراهانی از مشاهیر آرمیده در بارگاه مطهر حضرت عبدالعظیم (ع)


قائم مقام فراهانی در سال 1251 قمری به امر محمد شاه قاجار در حوضخانه کاخ نگارستان خفه کردند و هم اکنون قبر وی در رواق ابوالفتوح رازی محفوظ می باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه جامعه "، میرزا ابوالقاسم فرزند میرزا عیسی در سال 1193 قمری به دنیا آمد و دوران کودکی را به تحصیل علوم و و کسب کمالات گذراند.

وی وزیری لایق دارای حسن تدبیر، شاعر و استاد در نظم و نثر فارسی بود که پس از مرگ پدر، به جای وی به وزارت انتخاب شد.

گویند در زمانیکه عباس میرزا در مشهد بیمار بود، از قائم مقام خواست که در رسانیدن محمد میرزا (پسرش) به سلطنت، دستیار او باشد و آن دو در حرم حضرت امام رضا (ع) سوگند یاد کردند که به یکدیگر خیانت نکنند.

بعد از مرگ فتحعلیشاه (سال 1250 ) قائم مقام به عهد خود وفا کرد و محمد میرزا را به سلطنت رسانید و او نیز قائم مقام را به عنوان صدراعظم برگزید.

در بدو صدارت، قائم مقام خزانه را تهی و اوضاع ایران را دچار اختلال دید و او به شدت به اصلاح امور پرداخت و بــرای پیشــرفت کار حتی با نظر شاه در مواردی که صلاح می دید مخالفت کرد و این مسایل موجب کدورت شاه می شد.

از خصوصیات قائم مقام ایستادگی شدید در مقابل زیاده طلبی ها و سودجویی های خارجیان بود و نوشته اند که او به هیچ وجه در قبال زیاده طلبی های خارجیان تسلیم نشده و حتی به قیمت جان خود مناف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قائم مقام فراهانی از مشاهیر آرمیده در بارگاه مطهر حضرت عبدالعظیم (ع)

قائم مقام فراهانی از مشاهیر آرمیده در بارگاه مطهر حضرت عبدالعظیم (ع)