مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 اسفند 1396 ساعت 10:512018-03-17اجتماعي

بلندترین برج آجری جهان نگین تاریخ شمال ایران+ تصاویر


برج قابوس بن وشمگیر به عنوان بلندترین برج آجری جهان یکی از جاذبه های بسیار دیدنی استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس است که همه آنانکه یک بار این برج را دیده اند برای همیشه مجذوبش شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از گنبدکاووس، شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان از دیرباز مهد تاریخ، فرهنگ و تمدن بوده است و هرگاه نام فرهنگ به زبان می آید بدون تردید همه ایران اسلامی حداقل گوشه از ذهن خود را به سمت دشت جرجان یا همان گنبدکاووس امروزی سوق خواهند داد.

شهرستان گنبدکاووس به عنوان بزرگترین شهرستان استان گلستان و دومین شهرستان پرجمعیت استان گلستان است که به دلیل طراحی این شهر توسط مهندسان آلمانی و خیابان های جذاب شطرنجی اش نیز در معماری و به ویژه شهرسازی خاورمیانه معروف است.

یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی این شهرستان که به عنوان میراثی جاودان در مرکز این شهر خودنمایی کرده و از دوردست ها و شهرهای اطراف نیز چشم ها را به خود خیره می کند بلندای اثر تاریخی یک هزار و ساله ای است که استوار و پابرجا نمادی از استقامت و پایداری مردمان سخت کوش این دیارِ چشم نواز و دیدنی است.

برج آجری قابوس بن وشمگیر بنایی تاریخی با سبک معماری به شیوه رازی از سده چهارم هجری است که در شمال ایران، استان گلستان و شهر گنبد کاووس قرار گرفته و امروز بزرگتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلندترین برج آجری جهان نگین تاریخ شمال ایران+ تصاویر

بلندترین برج آجری جهان نگین تاریخ شمال ایران+ تصاویر