مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1396 ساعت 10:502017-12-26سياسي

پیاده راه سازی برای رفاه یا زیبایی!


سومین نشست علمی زندگی پیاده در شهر، زمانی در شیراز برگزار شد که بسیاری از نقاط این کلانشهر دارای پیاده روهای مناسب نیز نیست؛ پیاده روهایی که اولین مظاهر رویکرد شهرهای انسان محور به شمار می رود؛ - حال آنکه نگاه های بسیاری از صاحب نظران به لزوم طرح و احداث پیاده راه، معطوف شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برگزاری نشست های علمی زندگی پیاده در شهر طی ماه های اخیر و به همت سازمان سیما و منظر و معاونت حمل و نقل شهرداری و با هدف گفتمان سازی و بررسی فرصت ها و چالش های پیش رو در جهت توسعه فرهنگ پیاده روی و پیاده راه سازی، برنامه ریزی و برگزار شده است.

این در حالی است که علی رغم توسعه های معابر سواره در نقاط مختلف کلانشهر شیراز، احداث بزرگراه های درون شهری، پل ها و تقاطع های بسیار (که در جای خود یکی از الزامات توسعه ی شهری است) توجه کافی به احداث مسیرهای امن و ایمن برای شهروندان پیاده نشده و در بسیاری از معابر، شهروندان از داشتن معابری برای عبور عرضی و حتی طولی از خیابان ها محروم هستند!! سومین نشست علمی زندگی پیاده در شهر، دوشنبه 4 دی و با حضور اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری شیراز و کارشناسان حوزه شهرسازی برگزار و موضوعاتی از قبیل بهینه سازی فضاهای شهری، شهرسازی پایدار، توسعه فعالیت های شهری و اهمیت گسترش فرهنگ پیاده محوری در شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاده راه سازی برای رفاه یا زیبایی!

پیاده راه سازی برای رفاه یا زیبایی!