مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1395 ساعت 10:112016-06-12فرهنگي

نگاهی به مجموعه گنجشک های پاییز مرزهای زنانگی و تنانگی


پایبندی شاعر به اخلاق ملموس است و با وجود این که روی خط قرمزها راه می رود هرگز رنگی نشده است.

شاعر واقعیت گراست و زنانگی خود را کتمان نمی کند اما تفکری بسیار پاکیزه به این امر دارد و مرزهای زنانگی را از تنانگی جدا کرده.

- خبرگزاری فارس"-گروه ادبیات انقلاب اسلامی: وقتی مجموعه ی گنجشک های پاییز به دستم رسید با خواندن اولین غزل این کتاب، طوفانی در ذهنم به پا شد و مرا واداشت بین شاعران جوان مورد علاقه ام جایگاه خاصی در صدر برای خانم اعظم سعاتمند به عنوان شاعر این اثر باز کنم و تا مدت ها این مجموعه را به عنوان یک نمونه ی شعر موفق امروز در انجمن های ادبی معرفی نمایم.

این مجموعه، شامل 33 غزل با مضامین متفاوت عاشقانه، آیینی و اجتماعی است که با همکاری انتشارات فصل پنجم به چاپ رسیده است و مطمئناً تا به حال همه ی شعر دوستان از خواندن آن مثل من لذت بسیار برده آند.

خاطرم هست که جمله ای از شمس لنگردوی خواندم نزدیک به این مضمون که می گفت: شاعران مرد، موفق هستند چون حرف عقل را به زبان دل می گویند، ما شاعران زن کمتر موفق شده اند چون می خواهند حرف دل را به زبان عقل بگویند که احساس در آن ها غلبه می کند و حاصلش این است که شاعران موفق زن که در تاریخ ادبیات ماندگار شدند شاید به تعداد انگشتان دست هم نرسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به مجموعه گنجشک های پاییز مرزهای زنانگی و تنانگی

نگاهی به مجموعه گنجشک های پاییز مرزهای زنانگی و تنانگی