مطالب مرتبط:
طوفان در سیستان و بلوچستان 324 نفر را راهی بیمارستان کرد
طوفان گرد و خاک در سیستان و بلوچستان/ 324 نفر راهی بیمارستان شدند
طوفان گرد و خاک در سیستان و بلوچستان/ 324 نفر راهی بیمارستان شدند
خرید گندم در سیستان و بلوچستان از مرز 40 هزار تن گذشت
نسل جدید توربین های بادی: امیدی نو برای روستاهای زاگرس و سیستان و بلوچستان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 ساعت 13:402024-05-11اقتصادي

رونق گلاب گیری در سیستان و بلوچستان


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت اقتصادی، اشتغال زایی و استقبال بهره برداران بخش کشاورزی گفت: سطح زیر کشت گل محمدی و صنایع تبدیلی مرتبط با آن در سطح استان در حال توسعه است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت اقتصادی، اشتغال زایی و استقبال بهره برداران بخش کشاورزی گفت: سطح زیر کشت گل محمدی و صنایع تبدیلی مرتبط با آن در سطح استان در حال توسعه است.

سعید نارویی در گفت وگو با ایسنا، افزود: حدود 50 هزار اصله نهال یارانه دار از ارقام پربازده و ممتاز گل محمدی تامین و تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری در بین کشاورزان شهرستان های مستعد کشت این محصول توزیع می شودکه با کشت نهالهای مذکور، سطح زیر کشت گل محمدی استان به بیش از 300 هکتار خواهد رسید.

نارویی تصریح کرد: از آنجا که بیشترین بهره اقتصادی گیاهان دارویی مربوط به فرآوری آنهاست، گسترش صنایع مرتبط به فرآوری گل محمدی و سایر گیاهان دارویی در سال های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: بدین منظور با حمایت های فنی و اعتباری این سازمان و نیز مشارکت بهره برداران، تعداد 10 کارگاه سنتی و 3 کارگاه نیمه صنعتی گلاب و اسانس گیری در سطح استان تاسیس


برچسب ها: سیستان و بلوچستان - استان سیستان و بلوچستان - سازمان جهاد کشاورزی - جهاد کشاورزی استان - کشت گل محمدی - بلوچستان - گل محمدی
آخرین اخبار سرویس:

رونق گلاب گیری در سیستان و بلوچستان

رونق گلاب گیری در سیستان و بلوچستان