مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 11:352023-09-08سياسي

سهم ناچیز ایران در بازسازی سوریه


حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس در این باره گفت: ما با وجود حمایت هایی که از دولت و ملت سوریه در جنگ تحمیل شده به این کشور داشتیم امروز سهم ناچیزی در بازسازی سوریه داریم که این سهم هم قابل توجه نیست.

- امروز کشورهای مختلف برای اینکه مشارکت بیشتری در آینده اقتصادی سوریه داشته باشند با یکدیگر در حال رقابت هستند، این در حالی است که برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس از حضور کمرنگ ایران در این زمینه گلایه دارند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، اردیبهشت ماه سال جاری بود که آیت الله رییسی رییس جمهوری کشورمان به دعوت رسمی بشار اسد رییس جمهوری سوریه در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی به این کشور سفر کرد.

این سفر، نخستین دیدار یک رییس جمهوری از کشورمان از سوریه از سال 2011 بود.

امضای 15 سندهمکاری میان ایران و سوریه در سفر رییسی به سوریه 15 سند همکاری در حوزه های اقتصادی امضا شد، برنامه جامع همکاری های راهبردی و بلندمدت میان ایران و سوریه یکی از اسناد مهمی بود که بین ابراهیم رییسی و بشار اسد روسای جمهوری و مقامات عالی دو کشور به امضا رسید.

در این سفر همچنین درخصوص راه اندازی و ایجاد پروژه های راهبردی بین دو کشور در زمینه انرژی و گاز، نفت، حمل و نقل و نظایر آن توافق شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم ناچیز ایران در بازسازی سوریه

سهم ناچیز ایران در بازسازی سوریه