مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 05:502023-08-13فناوري

ریل گذاری در مسیر پیشرفت توسعه پروژه های ارتباطی کشور


با گذشت دو سال از آغاز به کار دولت سیزدهم و تلاش های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کلان پروژه های این حوزه مانند شبکه ملی اطلاعات و فیبرنوری به پیشرفت قابل توجهی دست یافته و قرار است تا پایان سال به درصدهای قابل توجهی برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با آغاز به کار دولت سیزدهم، پروژه شبکه ملی اطلاعات کشور به عنوان یکی از مهم ترین طرح های حوزه ارتباطات ایران، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

این شبکه متشکل از زیرساخت های ارتباطی با مدیریت مستقل کاملاً داخلی، شبکه ای حفاظت شده نسبت به اینترنت و شبکه ای با امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی سراسری برای آحاد مردم است.

اجرای این پروژه در سال های بعد از 1384 که سال مطرح شدن آن بود، با کندی اجرا رو به رو شد اما در اواخر دولت یازدهم با پیگیری های انجام شده فاز اول، دوم و سوم آن افتتاح و رونمایی شد اما با آغاز به کار دولت سیزدهم شتاب بخشی به اجرا و تکمیل آن از پاییز سال 1400 به صورت چشمگیر آغاز شد.

این پروژه طی 10 سال تنها 30 درصد پیشرفت داشت اما در مدت دو سال به پیشرفت 60 درصدی رسیده و براساس اعلام مسئولان قرار است پایان سال جاری این شبکه به پیشرفت 75 درصدی دست پیدا کند و طبق آخرین اعلام مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون با اتصال 4339 روستای جدید به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریل گذاری در مسیر پیشرفت توسعه پروژه های ارتباطی کشور

ریل گذاری در مسیر پیشرفت توسعه پروژه های ارتباطی کشور