مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 اردیبهشت 1391 ساعت 04:552012-05-18سياسي

وزیر صنعت، معدن و تجارت: غرب بداند با اقتصاد هفدهم جهان وارد مذاکره می شود


وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به غربی ها گفت: مذاکرات 1+5 با کشوری انجام می شود که اقتصاد هفدهم دنیا را دارد و گزارش های بانک جهانی و صندوق بینالمللی پول این مساله را تایید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی غضنفری دیروز در نخستین همایش ملی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه علم و صنعت افزود: جمهوری اسلامی ایران از نظر تولید ناخالص داخلی رتبه دوم در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و رتبه 17 در بین 183 کشور جهان است واین از گزارش های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به دست آمده است.

وی افزود: در مذاکرات 1+5 که در پیش است در واقع با یک اقتصاد رتبه 17 در جهان شرکت می کند،کشوری که دارای تنوع معدنی است و در این زمینه رتبه 10 در جهان را دارد و اگر کشورهای دیگر نفت ایران را نخرند بسیاری مواد معدنی دیگر جایگزین نفت وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ایران در تولید سیمان جزء 10 کشور برتر دنیاست که این بر اساس گزارش آنکتاد و سازمان تجارت جهانی است.

همچنین در سرب و روی بزرگترین کارخانه خاورمیانه در ایران قرار دارد و در تولید فولاد رتبه 17 جهان را به خود اختصاص داده است.

غضنفری با اشاره به سفر اخیر دولت به خراسان گفت: در این سفر 20 میلیون تن ظرفیت جدید کارخانه کنسانتره و گندله مواد خام تولید فولاد احداث شد که با 20 میلیون تن ظرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر صنعت، معدن و تجارت: غرب بداند با اقتصاد هفدهم جهان وارد مذاکره می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت: غرب بداند با اقتصاد هفدهم جهان وارد مذاکره می شود