مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 12:052023-03-02سياسي

600 هزار هکتار از جنگل های لرستان دچار خشکیدگی شده اند


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: متاسفانه حدود 600 هزار هکتار از جنگل های این استان دچار خشکیدگی و زوال بلوط شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین میرزایی امروز پنج شنبه در شورای اداری لرستان با بیان اینکه در آستانه هفته منابع طبیعی هستیم و در این راستا برنامه های مختلفی در استان در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: در لرستان یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و 800 هزار مرتع وجود دارد.

وی با اشاره جایگاه اول لرستان در میان استان های زاگرس نشین در حوزه جنگل و مرتع و رتبه چهار در کشور، عنوان کرد: در مجموع 34 هزار مرتع دار و دامدار در لرستان داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با تأکید بر لزوم مدیریت و حفاظت از جنگل ها و مراتع در استان، افزود: متأسفانه 600 هزار هکتار از جنگل های لرستان دچار خشکیدگی و زوال بلوط شده اند.

میرزایی با اشاره تهیه نقشه های کاداستری جنگل ها و مراتع در لرستان، بیان داشت: هوشمندسازی و مردمی سازی حوزه منابع طبیعی رویکرد مهم ما است.

وی با اشاره به همکاری 13 هزار همیار طبیعت با منابع طبیعی لرستان، گفت: همچنین نیاز است که پروژه های آبخیزداری در سطح یک میلیون و 500 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی اجرا شود که تا کنون تنها 620 هکتار از آن محقق شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

600 هزار هکتار از جنگل های لرستان دچار خشکیدگی شده اند

600 هزار هکتار از جنگل های لرستان دچار خشکیدگی شده اند