مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 10:202023-03-02بين الملل

هفت نهاد دولتی آمریکا می گویند «سندرم هاوانا» به احتمال زیاد حمله دشمن نبوده است


کارشناسان هفت سازمان و اداره دولتی آمریکا می گویند تحقیقات آنها از سال 2016 تاکنون نشانی از این که «سندرم هاوانا» مرتبط با اقداماتی از سوی دولت های دشمن آمریکا علیه کارکنان سفارت این کشور در کوبا و چند سفارتخانه دیگر بوده، - کارشناسان هفت سازمان و اداره دولتی آمریکا می گویند تحقیقات آنها از سال 2016 تاکنون نشانی از این که سندرم هاوانا مرتبط با اقداماتی از سوی دولت های دشمن آمریکا علیه کارکنان سفارت این کشور در کوبا و چند سفارتخانه دیگر بوده، نیافته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چندین کارمند سفارت آمریکا در کوبا در سال 2016 از سردردهای مزمن، گوش درد و حتی عوارض مغزی خبر دادند که سرمنشاء آن مشخص نبود.

این موارد کمی بعد در میان کارکنان آمریکا در ژنو، برلین و چند کشور دیگر هم مشاهده شد اما نام سندرم هاوانا برای آن انتخاب و تحقیقات مفصلی برای شناسایی علت آن آغاز شد.

در آن سال - 2016 - بسیاری از حمله صوتی یا امواج مخرب توسط ماموران اطلاعاتی و جاسوسی روسیه و چین سخن گفتند؛ اتهاماتی که اکنون نهادهای دولتی تحقیق کننده در این باره، آنها را بسیار ضعیف دانسته اند.

با این حال، همزمان با رد احتمال حمله خارجی از سوی نهادهای دولت آمریکا، هیچ دلیل مشخص دیگری هم برای عوارض و نشانه هایی که حدود 1500 مورد آن حتی از سوی ماموران اطلاعاتی سازمان سیا گزارش شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفت نهاد دولتی آمریکا می گویند «سندرم هاوانا» به احتمال زیاد حمله دشمن نبوده است

هفت نهاد دولتی آمریکا می گویند «سندرم هاوانا» به احتمال زیاد حمله دشمن نبوده است