مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 09:352023-03-02اقتصادي

تجارت پیشرانِ اقتصاد کرمانشاه است


یک استاد دانشگاه بخش تجارت را موتور محرکه و پیشران اقتصادی کرمانشاه برشمرد که می تواند سایر بخش ها را نیز وادار به حرکت کند.

- ایسنا/کرمانشاه یک استاد دانشگاه بخش تجارت را موتور محرکه و پیشران اقتصادی کرمانشاه برشمرد که می تواند سایر بخش ها را نیز وادار به حرکت کند.

دکتر سهراب دل انگیزان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مهمترین ظرفیتی که می تواند موتور محرکه توسعه اقتصادی کرمانشاه باشد، افزود: برای این امر باید به سند آمایش استان توجه کنیم که با همه نقدهایی که به آن وارد است، اما ظرفیت های استان را در هر بخش به طور کامل و با دید کارشناسی مشخص کرده است.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن مجموع جوانب، این ظرفیت در بخش تجارت وجود دارد که پیشران اقتصاد استان باشد و اگر توسعه یابد سایر حوزه ها را نیز رونق می دهد.

وی ظرفیت بالقوه تولید ناخالص داخلی در استان کرمانشاه را چیزی حدود هفت میلیارد دلار برآورد کرد که در وضعیت کنونی نزدیک به پنج میلیارد دلار آن بالفعل است و گفت: بخش تجارت می تواند این فاصله دو میلیارد دلاری که به نرخ امروز دلار معادل حدود 110 هزار میلیارد تومان می باشد را آشکارسازی کند که رقم بسیار بزرگی است.

این کارشناس مسائل اقتصادی از مزیت های شکوفایی بخش تجارت نیز یاد کرد که علاوه بر کمک به فروش کالا و خدمات بنگاه های اقتص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت پیشرانِ اقتصاد کرمانشاه است

تجارت پیشرانِ اقتصاد کرمانشاه است