مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 16:302023-03-01سياسي

زبان و گویش ها؛ ظرفیتی که باید در دیپلماسی فعال شود


سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو با بیان اینکه کشورها سعی می کنند با روش های خواهر خواندگی ارتباط دو سوی مرز را برقرار کنند، - ایسنا/خراسان جنوبی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو با بیان اینکه کشورها سعی می کنند با روش های خواهر خواندگی ارتباط دو سوی مرز را برقرار کنند، گفت: زبان و گویش ها ظرفیتی مهم در مناطق مرزی است که می توان آن را در حوزه دیپلماسی نیز فعال کرد.

احمد پاکتچی، امروز چهارشنبه 10 اسفند در ارتباط تصویری با مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی زبان ها و گویش های مناطق مرزی ایران که به میزبانی دانشگاه بیرجند در سالن فرهنگسرای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: به لحاظ اهمیتی که زبان ها به عنوان ابزار هویت ساز دارند وقتی در مناطق مرزی قرار می گیرند اهمیت آن به دلیل نقشی که در پیوند بین ملت های مختلف در دو سوی مرز و چند کشور می توانند ایجاد کنند دوچندان می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی بیان کرد: موضوع زبان در برنامه های مختلف یونسکو قرار دارد، اما به طور خاص سال هاست موضوعی با عنوان زبان های بومی در این سازمان مورد توجه قرار گرفته است.

سفیر و نماینده دائم ایران در یونسکو با بیان اینکه بخشی در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد در این زمینه کار می کنند و در شورای اجرایی یونسکو از اواخر سال گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان و گویش ها؛ ظرفیتی که باید در دیپلماسی فعال شود

زبان و گویش ها؛ ظرفیتی که باید در دیپلماسی فعال شود