مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 11:302023-03-01سياسي

گپ وگفتی با خوانندگان زیر پل خواجو


چند روزی می شود که از ممنوعیت آوازخوانی در زیر پل خواجو سخن به میان آمده و این موضوع از سوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تکذیب شده است، - اما خبرنگار ایسنا شب گذشته به پل خواجو رفت تا مشاهدات خود دراین باره را ثبت و ضبط کند.

نزدیک غروب است که به پل خواجو می رسم.

چراغ های پل روشن شده اند و من مسیر طبقه پایین پل و از میان دهانه ها را برای گذر انتخاب می کنم، همان جایی که سال هاست سنت آوازخوانی در آن ادامه دارد.

هنوز چند گام بیشتر برنداشته ام که صدای آواز نظرم را به خود جلب می کند و جلوتر می روم.

پیرمردی که به نظر باید 70 سال داشته باشد میکروفونی را در دست دارد و علی رغم سن بالایش، چه آوازی می خوانَد و چه چهچهی می زند! آنچه می خوانَد آواز یکی از خوانندگان قدیمی است و آن هایی که شعر را می دانند با او همراهی می کنند: اشکم دونه دونه دل کرده بهونه ای خدا دیده و دل هر دو تا خونه دل من هنوز جوونه نکنه تنها بمونه توی این عهد و زمونه دل من هنوز جوونه نکنه تنها بمونه توی این عهد و زمونه و بدون توقف ادامه می دهد: ای دل گِله کم کن که پرستار نداری از شکوه حذر کن که خریدار نداری هر دونه اشکی بر رخ بنشینه از شاخ جوونی، یک غنچه بچینه درحین آوازش من را می بیند و بلافاصله بعد از پایانِ خواندن، از من می پرسد: - این آهنگ مال کیه؟ و من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گپ وگفتی با خوانندگان زیر پل خواجو

گپ وگفتی با خوانندگان زیر پل خواجو