مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 18:452023-02-28اقتصادي

کاهش 40 درصد مصرف آب با هوشمندسازی نهالستان های منابع طبیعی


رییس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: هوشمندسازی آبیاری نهالستان های منابع طبیعی کشور به طور متوسط 40 درصد مصرف آب را کاهش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حمیدرضا سلیمانی افزود: بررسی های طرح استفاده از فناوری های هوشمند در نهالستان های منابع طبیعی کشور انجام شده و بر اساس برنامه ریزی ها قرار است این طرح در استان البرز به صورت پایلوت اجرا شود و در صورتی که نتیجه آن قابل قبول باشد در فاز نخست در برخی استان های دیگر اجرا خواهد شد.

رییس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: موضوع استفاده از فناوری های هوشمند آبیاری در نهالستان های این سازمان با کمک شرکت های دانش بنیان که به منظور مدیریت منابع آبی در اسفند سال گذشته مطرح شد و با توجه به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و ضرورت افزایش تولید نهال، می طلبد که نهالستان ها فعال تر و به فناوری های نوین و هوشمند آبیاری مجهز شوند.

وی اظهار داشت: به دلیل محدودیت منابع آبی در کشور و چالش های مربوط به آن لازم است در عرصه مدیریت منابع آبی در نهالستان های کشور بازنگری و بازبینی صورت گیرد.

سلیمانی افزود: برای به کارگیری فناوری های هوشمند آبیاری در نهالستان های جنگلی، تعدادی از شرکت های دانش بنیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 40 درصد مصرف آب با هوشمندسازی نهالستان های منابع طبیعی

کاهش 40 درصد مصرف آب با هوشمندسازی نهالستان های منابع طبیعی