مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 14:502023-02-28حوادث

آخرین وضعیت درناهای «امید» و «رویا» در مازندران


رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران، از وضعیت مناسب درناهای «امید» و «رویا» خبر داد و با بیان اینکه زمان مهاجرت برگشت فرا رسیده است گفت: - ایسنا/مازندران رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران، از وضعیت مناسب درناهای امید و رویا خبر داد و با بیان اینکه زمان مهاجرت برگشت فرا رسیده است گفت: پروازهای بلندمدت درون زیستگاهی برای آمادگی پرواز مهاجرت 2 درنا آغاز شده و باید منتظر مهاجرت قریب الوقوع آن ها باشیم.

کوروس ربیعی، در گفت وگو با ایسنا در تشریح خبر فوق اظهار کرد: 34 روز از انتقال درنای ماده جدید بنام رویا ، به مازندران گذشته است.

این درنا 5 روز پس از انتقال در طبیعت منطقه رهاسازی شد.

ربیعی افزود: طی این مدت، هر روز وضعیت تغذیه، سلامت، موقعیت جغرافیایی و رفتاری درنای جدید که با تک درنای سیبری موسوم به امید همراه شده، تحت پایش بود و هماهنگی خوبی بین درناها شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه اخیرا دامنه و ارتفاع پرواز 2 درنا بیشتر شده است، تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن روز، سطح هورمونی پرندگان مهاجر افزایش یافته و زمان مهاجرت آنان آغاز می شود، بر این اساس درناها پروازهایی درون زیستگاه خواهند داشت تا آمادگی پرواز مهاجرت را پیدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت درناهای «امید» و «رویا» در مازندران

آخرین وضعیت درناهای «امید» و «رویا» در مازندران