مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 09:102023-02-28اقتصادي

توزیع 130 هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز در خراسان شمالی


رییس اداره جنگل کاری و جنگل داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از توزیع 120 تا 130 هزار اصله نهال در این استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره جنگل کاری و جنگل داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از توزیع 120 تا 130 هزار اصله نهال در این استان خبر داد.

مهدی قدیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون 10 تا 15 هزار اصله نهال در این استان به صورت رایگان توزیع شده و مابقی نیز به تدریج تا پایان ماه جاری توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه های جنگل کاری در این استان به دو صورت دولتی و مشارکتی انجام می شود، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بر این است تا در سطح 35 هکتار از جنگل های هیرکانی، نهال کاری انجام شود.

قدیمی به پروژه های مشارکتی نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز با مشارکت مردم و شرکت های تعاونی انجام می شود که یکی از پروژه هایی که در این راستا انجام می شود، زراعت چوب است.

وی ادامه داد: پیش بینی شده که 50 تا 60 هکتار زمین طی امسال برای اجرای این پروژه اختصاص یابد و از سوی دیگر در صورت تامین نهال، حدود 50 اصله نهال در اختیار بخش خصوصی برای تولید چوب قرار داده شود.

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر این، درخت کاری با مشارکت شهرداری و دهیاری ها نیز در شهر و روستا انجام خواهد شد و نهال رای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 130 هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز در خراسان شمالی

توزیع 130 هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز در خراسان شمالی