مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 08:252023-02-28اقتصادي

پیرهادی: اموال مازاد بانک ها بیش از 200 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود


نایب رییس فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انجماد سرمایه در بانک ها حمایت از تولید را دشوار کرده است، گفت: نرخ بالای تورم مانع  ریسک سرمایه گذاری بانک ها در بخشی غیر از صنعت ساختمان شده است.

- نایب رییس فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انجماد سرمایه در بانک ها حمایت از تولید را دشوار کرده است، گفت: نرخ بالای تورم مانع  ریسک سرمایه گذاری بانک ها در بخشی غیر از صنعت ساختمان شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن پیرهادی درباره چرایی ممانعت بانک ها از فروش اموال مازاد خود، بیان کرد: صورت های مالی بانک ها نشان می دهد که اکثر آنها طبق دستورالعمل های بانک مرکزی توان تسهیلات دهی چندانی ندارند، این در حالی است که همین بانک ها اموال و دارایی های منجمد فراوانی دارند که درصورت موفقیت در فروش آنها، می توانند از این وضعیت خارج شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: بر همین اساس هم هست که بند ز تبصره 4 لایحه بودجه بر فروش اموال مازاد بانک های دولتی توجه ویژه دارد، تاکنون آمار رسمی از سوی بانک مرکزی یا وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص میزان اموال مازاد به تفکیک بانکها منتشر نشده است، اما بر اساس برخی گزارشها میزان اموال مازاد بانک های دولتی و خصوصی شده را بیش از 200 هزار میلیارد تومان عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیرهادی: اموال مازاد بانک ها بیش از 200 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود

پیرهادی: اموال مازاد بانک ها بیش از 200 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود