مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 18:452023-02-27سياسي

برخورد قاطع در انتظار متصرفین بستر و حریم رودخانه ها است


دهدشت_ رییس اداره آب کهگیلویه گفت: حریم و بستر رودخانه ها بخشی از انفال و در مدیریت شرکت آب منطقه ای بوده و با متصرفین مطابق قانون برخورد می شود.

- سید هادی خاضعی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان کهگیلویه در سال جاری افزود: هدف از برگزاری و دستور کار این جلسه در خصوص تصرف و زمین خواری در محدوده حریم و بستر رودخانه ها، مسیل ها، دره ها، و آبراهه ها، حفاظت و صیانت از منابع آبی، نگهداری و حفاظت از تأسیسات منابع آبی بود.

وی با اشاره به اصل 45 قانون اساسی و ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب تصریح کرد: اراضی بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها در اختیار دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از وزارت نیرو و به تبع آن شرکت آب منطقه ای بوده و متعلق به انفال محسوب می شوند.

خاضعی تاکید کرد: هیچ اشخاص حقیقی و حقوقی نمی تواند نسبت به آن اراضی ادعای مالکیت کرده و یا در آنها تصرف تجاوز غیرمجاز نماید در غیر این صورت با متصرفین مطابق قانون برخورد اعمال خواهد شد.

رییس اداره امور آب شهرستان های کهگیلویه افزود: با توجه به اینکه میزان بارش ها در سال جاری تاکنون به حد مطلوب رسیده حفاظت و صیانت از منابع آبی یک ضرورت بسیار مهم است که باید جدی گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد قاطع در انتظار متصرفین بستر و حریم رودخانه ها است

برخورد قاطع در انتظار متصرفین بستر و حریم رودخانه ها است