مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 15:402023-02-27سياسي

نرخ فرونشست ایران 5 برابر متوسط دنیا


رییس سازمان نقشه برداری با بیان اینکه 350 شهر کشور فاقد نقشه فرونشست هستند، گفت: با اعتبارات وصول شده قرار است با ظرفیت بخش خصوصی و پهپادها اقدام به تهیه نقشه ها شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، علی جاویدانه امروز در نشست خبری، با اشاره به اهمیت نقشه برداری و اطلاعات داده مکانی در حوزه تصمیم سازی، افزود: این سازمان برای ایفای نقش خود در حوزه تنظیم گری ابزارهای مختلفی دارد که در شورای عالی نقشه برداری است.

این شورا تاکنون فعال نبوده و این امر از جمله آسیب های وارده به حوزه نقشه برداری کشور است از این رو در پاییز سال جاری جلسه این شورا برگزار شد و 9 مصوبه داشته است.

وی، تدوین استانداردهای فنی را از دیگر ابزارهای در اختیار این سازمان در زمینه تنظیم گری حوزه اطلاعات مکانی نام برد و یادآور شد: در کشور اطلاعات مکانی از سوی دستگاه های مختلف تهیه می شود و ما دستورالعمل تهیه این اطلاعات را تدوین کردیم.

به گفته وی دستور العمل های نقشه برداری هوایی با ظرفیت پهپادها و رفتار سنجی ژئودزی برای پایش سازه های حساس در این سازمان تهیه شده است .

استفاده از تصاویر ماهواره ای رییس سازمان نقشه برداری، با اشاره به همکاری با سازمان فضایی گفت: در این همکاری قرار است از تصاویر ماهواره خیام برای فعالیت های سازمان نقشه برداری، استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ فرونشست ایران 5 برابر متوسط دنیا

نرخ فرونشست ایران 5 برابر متوسط دنیا