مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 10:262023-02-27اقتصادي

صعود 9 پله ای استان یزد در فضای کسب و کار


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، محمد زاده رحمانی صبح امروز در جمع برخی اصحاب رسانه استان حاضر شد و در خصوص وضعیت اقتصادی این استان، اظهار کرد: علیرغم تاثیر پذیری بخش های اقتصادی استان از نوسانات نرخ ارز و تورم که در تهران رقم می خورد و محدودیت های تعریف شده در حوزه برق (در حین تابستان) و گاز (در پیک زمستانه)، محیط کسب و کار استان یزد بهتر از میانگین کشوری است و روند رو به رشد خود را ادامه می دهد.

وی افزود: روند فزآینده اقتصادی استان یزد در حالی است که تاثیر منفی اعمال محدودیت های تامین برق و گاز که توسط دیسپانچینگ های ملی صورت می گیرد در استان های مولدی مانند یزد که بالای 80 درصد از برق و گاز مصرفی خود را صرف تولید می کنند، به مراتب بیشتر از استان هایی است که مصرف گرا بوده و مصارف عمومی آنها بیشتر از مصارف تولیدی است.

مشاور استاندار یزد در حوزه اقتصادی گفت: بررسی گزارش ارزیابی استان در وضعیت محیط کسب و کار نشان می دهد وضعیت  استان یزد در 20 مولفه از 27 مولفه مورد ارزیابی، جایگاه مناسب تری را نسبت به میانگین کشوری دارد.

زاده رحمانی تصریح کرد: بر اساس این گزارش که توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران منتشر می شود، استان یزد جزو پنج استانی بوده است که بهبود فصلی در فضای کسب و کار داشته و  رتبه استان در بین استان های کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صعود 9 پله ای استان یزد در فضای کسب و کار

صعود 9 پله ای استان یزد در فضای کسب و کار