مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 21:202023-02-26اقتصادي

طرح خروج دام از جنگل در گلستان ابتر ماند


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: با وجود آنکه برخورد با ورود دام به جنگل یک قانون است اما آنطور که باید در این زمینه موفق عمل نکردیم.

- حمید سلامتی امروز یکشنبه 7 اسفند در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مردمی سازی کاشت یک میلیارد درخت در کشور در بازه چهار ساله اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی صورت گرفته در جهان و افزایش گازهای گلخانه ای به دلیل صنعتی شدن، مشکلاتی در جهان ایجاد شده و کنوانسیون های بین المللی به منظور کاهش اثر گازهای گلخانه ای تصمیم به توسعه فضای سبز و درختکاری گرفتند.

وی با بیان اینکه برای تولید اکسیژن و جذب دی اکسیدکربن باید درخت کاشته شود تا از گسترش گازهای گلخانه ای جلوگیری شود، افزود: در راستای اجرای تعهدات بین المللی مقرر شد در یک دوره چهار ساله، سالانه 250 میلیون اصله نهال و به نوعی در مدت چهار سال یک میلیارد اصله نهال کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تأکید کرد: با توجه به اینکه استان گلستان بالغ بر 452 هزار هکتار جنگل و 862 هزار هکتار مرتع دارد اهمیت کاشت درخت در استان بیشتر است، یکی از مشکلات ما در استان های شمالی عدم اجرای 100 درصد طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل است علی رغم اینکه برخورد با ورود دام به جنگل یک قانون است اما با توجه به وجود مشکلات معیشتی و اقتصاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح خروج دام از جنگل در گلستان ابتر ماند

طرح خروج دام از جنگل در گلستان ابتر ماند