مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 15:152023-02-26اقتصادي

لزوم اختصاص درآمد ایستگاه های مترو به توسعه و تکمیل خطوط قطار شهری


رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت:قرار بر این است که مجتمع های ایستگاهی مترو احداث و از درآمد حاصله ,ایستگاه ها استفاده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، میثم مظفر در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جزییات تبصره چهارم لایحه بودجه شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری تهران موظف است در راستای توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی ترتیبی اتخاذ کند تا درآمد حاصل از فروش یا واگذاری مجتمع های ایستگاهی مترو، صرفاً به توسعه و تکمیل خطوط و ایستگاه های مترو توسط  شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اختصاص یابد.

مهدی عباسی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: کارکرد مجتمع های ایستگاهی به عنوان یک مرکز خدمات برای مخاطبان سفر در آن ایستگاه مدنظر بود.

وی اظهار کرد:  بنابر این شد که مجتمع های ایستگاهی احداث و از درآمد حاصله، ایستگاه های مرتبط و خطوط متصل به آن تشکیل شود که این به منزله کاهش تردد در شهر و استفاده از حمل و نقل عمومی و بارگذاری متناسب حداکثری و برنامه ریزی اقتصادی به منظور جذب منابع برای توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو است.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: باید منظور دقیق از مجتمع های ایستگاهی لحاظ شود که شبهه ای ایجاد نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم اختصاص درآمد ایستگاه های مترو به توسعه و تکمیل خطوط قطار شهری

لزوم اختصاص درآمد ایستگاه های مترو به توسعه و تکمیل خطوط قطار شهری