مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 13:502023-02-26سياسي

چاره ای جز صدور سند برای اراضی کشاورزی خرد شده نداریم


برای تحقق کامل حدنگاری چاره ای جز صدور سند برای اراضی کشاورزی خرد شده نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس، آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان فارس در سال جاری با حضور معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رییس کل دادگستری و استاندار فارس با موضوع رفع موانع و پیشبرد حدنگاری استان برگزار شد.

حسن بابایی در این جلسه با تصریح بر اینکه برای حدنگاری 100 درصدی چاره ای جز صدور سند برای اراضی کشاورزی خرد شده وجود ندارد و باید با این اقدام از خرد شدن بیشتر و تعرض به این اراضی جلوگیری کرد گفت: در استانی مانند فارس با پهنه 987 هکتاری اراضی زراعی، در صورت اتمام حدنگاری آن، انقلاب بزرگی در حفظ و مدیریت زمین آن صورت می گیرد که البته با وجود پتانسیل های این استان امکان پذیر است.

رییس سازمان ثبت اسناد با بیان اینکه حدنگاری موضوعی فرا قوه ای است، تاکید کرد: نمی شود تنها قوه قضاییه پای کار بیاید و دستگاه های اجرایی با ما همراهی نکنند و انتظار داشته باشیم که حدنگاری به اتمام برسد.

وی با اشاره به حل و فصل 900 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف اوقاف و منابع طبیعی با دخالت مقامات قضایی در دو ماه گذشته گفت: قانون جامع حدنگار در سال 1393 تصویب و مقرر شد که در بازه زمانی 5 ساله تمام اراضی در لایه های مختلف حدنگاری شوند، ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاره ای جز صدور سند برای اراضی کشاورزی خرد شده نداریم

چاره ای جز صدور سند برای اراضی کشاورزی خرد شده نداریم