مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 08:552023-02-26پزشكي

بینی الکترونیکی برای استشمام بیماری ها 10 هزار بار نازک تر از موی انسان


دانشمندان یک بینی الکترونیکی انقلابی را برای استشمام بیماری ها طراحی کرده اند که یک نانوسیم 10 هزار برابر نازک تر از موی انسان است و می توان آن را به طور ارزان توسط باکتری های معمولی رشد داد و برای بوییدن بیماری ها تنظیم کرد.

- دانشمندان یک بینی الکترونیکی انقلابی را برای استشمام بیماری ها طراحی کرده اند که یک نانوسیم 10 هزار برابر نازک تر از موی انسان است و می توان آن را به طور ارزان توسط باکتری های معمولی رشد داد و برای بوییدن بیماری ها تنظیم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، در سال 2017 بود که دانشمندان یک بینی الکترونیکی ابداع کردند که می توانست بوی بیماری ها را حس کند.

اکنون دانشمندان دانشگاه ماساچوست آمهرست (Massachusetts Amherst) نانوسیمی 10 هزار برابر نازک تر از موی انسان تولید کرده اند که می تواند به شکلی ارزان توسط باکتری های معمولی رشد داده شود و مجموعه وسیعی از ردیاب های شیمیایی را بو بکشد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی این دانشگاه، این دستگاه حتی می تواند بوهایی را که توسط افراد مبتلا به طیف گسترده ای از شرایط پزشکی مانند آسم و بیماری کلیوی منتشر می شود نیز تشخیص دهد.

نظارت بر مشکلات سلامتی این نانوسیم های تنظیم شده مخصوص را می توان روی حسگرهای کوچک و پوشیدنی ترکیب کرد تا به ابزاری بی سابقه برای نظارت بر عوارض بالقوه سلامت ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بینی الکترونیکی برای استشمام بیماری ها 10 هزار بار نازک تر از موی انسان

بینی الکترونیکی برای استشمام بیماری ها 10 هزار بار نازک تر از موی انسان