مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 08:552023-02-26اقتصادي

بازار کاشان نقش بزرگی در ماندگاری نساجی سنتی داشته است


یک پژوهشگر حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی گفت: مجموعه تاریخی بازار کاشان و تیمچه ها و کاروانسراهای آن با قدمت دوره سلجوقی در طول تاریخ محل استقرار تجار، - ایسنا/اصفهان یک پژوهشگر حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی گفت: مجموعه تاریخی بازار کاشان و تیمچه ها و کاروانسراهای آن با قدمت دوره سلجوقی در طول تاریخ محل استقرار تجار، مرکز عرضه محصولات نساجی و فروش مواد اولیه نساجی بوده و نقش بزرگی در ماندگاری نساجی سنتی در این شهر داشته است.

مرتضی احمدی نجات در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: وجود فروشگاه های منسوجات، کارگاه های تولید مواد اولیه در بازار کاشان و خرید محصولات نساجی توسط گردشگران خارجی و داخلی، گویای پویایی و احیای نساجی سنتی در کاشان است.

وی افزود: وجود کارگاه شعربافی و فروش پارچه آن به طور مستقیم در بازار با استفاده از طراحی و بافت پوشاک از منسوجات سنتی مانند مخمل، دارایی، شعربافی با استفاده از طراحی و نقوش معماری ایرانی و تکنیک های دوخت به شیوه گذشتگان، امروزه جزء شاخص های کاشان برای کسب عنوان شهر جهانی نساجی سنتی است.

این پژوهشگر حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی، تصریح کرد: کارگاه های نساجی پارک علم و فن آوری کاشان در رشته های بافندگی، زری بافی و فرش اسلیمی فرصتی برای توسعه و آموزش این هنرصنعت دیرینه کاشان و ایران ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار کاشان نقش بزرگی در ماندگاری نساجی سنتی داشته است

بازار کاشان نقش بزرگی در ماندگاری نساجی سنتی داشته است