مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 08:152023-02-26سياسي

گلستان پیش قراول توسعه روابط با قزاق ها/تعامل با CIS رونق می گیرد


حضور هیئت تجاری منگستائو در گلستان فصلی نوین فراروی توسعه استان گشوده تا با بهره گیری از پتانسیل های موجود، نقش آفرینی این دیار را در تعاملات و تبادلات خارجی افزایش دهد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: گسترش ارتباطات سیاسی با ممالک و کشورهای هم مرز و پیرامونی از جمله رویکردهای پررنگ دولت سیزدهم است که افق روشنی برای مراودات تجاری و اقتصادی با همسایگان ترسیم کرده است.

تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی با کشورهای حاشیه خزر و عضو CIS یکی از اصلی ترین تلاش ها در این رویکرد فرامرزی تلقی می شود که به شکل سفرهای چندباره رییس جمهور به کشورهای مشترک المنافع و حضور رؤسای جمهور کشورهای CIS به ویژه روسیه، ترکمنستان و قزاقستان در تهران خود را نمایان کرده است.

پرهیز از تمرکزگرایی در سیاست خارجی و واگذاری اختیارات کافی به مدیران ارشد استان های مرزی برای ترسیم و تقویت مناسبات تجاری، اقتصادی و سیاسی با استان های هم مرز خارجی یکی از مواردی است که می تواند راهگشای تعاملات سیاسی با همسایگان باشد.

با توجه به اینکه به سبب تغییرات اقلیمی شاهد افول مشاغل حوزه زراعت و کشاورزی هستیم و بخش گردشگری هم به سبب شرایط خاص کشور و البته تحریم ها ظالمانه شرایط مطلوبی ندارد، افزایش تبادلات تجاری و ترانزیت کالا با کشورهای همسایه راه میانبری برای استمرار توسعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلستان پیش قراول توسعه روابط با قزاق ها/تعامل با CIS رونق می گیرد

گلستان پیش قراول توسعه روابط با قزاق ها/تعامل با CIS رونق می گیرد