مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 17:302023-02-25فرهنگي

نظامی در قالب داستان های عاشقانه درس حکمت می دهد


رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: حکیم نظامی گنجوی در داستان های بزمی و عاشقانه خود درس حکمت می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مراسم بزرگداشت حکیم نظامی شاعر بزرگ پارسی قرن ششم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد.

در این نشست محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، رضا کلاه کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و قدرت قاسمی پور استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز سخنرانی کردند.

همچنین در این رویداد چند شاعر خوزستانی به خوانش اشعار نظامی پرداختند و گروه موسیقایی اهورا بند به سرپرستی حمیدرضا خوجندی نوازنده و آهنگساز نیز، قطعات موسیقایی با اشعار حکیم نظامی را برای حاضران اجرا کردند.

محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی طی سخنانی در این مراسم گفت: ما در سپهر زبان و ادب پارسی سه شاعر بزرگ یعنی سنایی، فردوسی و نظامی را تنها شاعر نمی دانیم چرا که این بزرگان جملگی حکیم اند.

در این میان حکیم نظامی، شاعری است که جز با حکایت های خسرو شیرین یا لیلی و مجنون شناخته نشده است و در میان پارسی زبانان نیز آنچنان که باید مورد توجه و عنایت نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظامی در قالب داستان های عاشقانه درس حکمت می دهد

نظامی در قالب داستان های عاشقانه درس حکمت می دهد