مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 17:202023-02-25اقتصادي

تعیین منابع مالی برای سرمایه گذاری در بورس با هدف فرزندآوری


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بودجه سال آینده کشور منابع مالی برای خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری در بورس برای تولد فرزند تعیین کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (شنبه 6 اسفند ماه) و در جریان بررسی لایحه بودجه 1402 در بخش درآمدی، با پیشنهاد امیرحسین بانکی پور رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس برای الحاق یک بند به بند (ح) تبصره (2) در بخش درآمدی موافقت کردند.

طبق این مصوبه، دولت مکلف است ماهانه معادل دو درصد از یک دوازدهم هزینه های جاری شرکت های دولتی، بانک ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (3) این قانون که سودده و فاقد زیان انباشته آخرین صورت مالی حسابرسی شده باشد، به استثنا هزینه های استهلاک و هزینه عملیاتی بانک و بیمه را از حساب های آنها برداشت و به ردیف 130425 جدول شماره 5 این قانون واریز کنند.

در بخش هزینه ای این بند آمده است که از منابع این محل دولت مکلف است اجرای ماده 11 قانون جوانی جمعیت بر اساس سازوکار اجرایی که وزارت اقتصاد به تصویب هیأت وزیران رسانده است، خواهد بود.

بر این اساس به ازای هر فرزندی که از ابتدای سال 1402 متولد شود، مبلغ 22 میلیون ریال تا سقف 22 هزار میلیارد ریال صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین منابع مالی برای سرمایه گذاری در بورس با هدف فرزندآوری

تعیین منابع مالی برای سرمایه گذاری در بورس با هدف فرزندآوری