مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 15:302023-02-25پزشكي

خطرات کاهش وزن سریع / هفته ای یک کیلو کاهش وزن مجاز است


متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه در بازه زمانی کوتاه نباید اقدام به کاهش وزن کرد، هشدار داد: کاهش وزن سریع، خطرناک و نشانه از بین رفتن بافت عضله و یا آب بدن است؛ - متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه در بازه زمانی کوتاه نباید اقدام به کاهش وزن کرد، هشدار داد: کاهش وزن سریع، خطرناک و نشانه از بین رفتن بافت عضله و یا آب بدن است؛ بنابراین هرگز برای رسیدن به وزن ایده آل نباید از رژیم های سخت و سریع استفاده کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر گلبن سهراب، گفت: بهترین روش لاغری استفاده از تمام گروه های غذایی شامل نان، غلات، سبزیجات، میوه ها، لبنیات، گوشت قرمز و سفیده و تخم مرغ است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از پروتیین های گیاهی به دلیل دارا بودن فیبر بالا می تواند به میزان قابل توجهی در سلامت و کاهش اشتها اثرگذار باشد، اظهار کرد: حبوبات فیبر بالایی دارند و در مقابل منبع مناسبی از پروتیین ها نیز به حساب می آیند.

این متخصص تغذیه، اظهار کرد: گنجاندن مقادیر مشخصی از پروتیین گیاهی، میوه و سبزیجات و غلات سبوس دار در سبد غذایی می تواند گزینه مناسبی برای اصلاح سبک زندگی و رسیدن به وزن ایده آل باشد.

به گفته وی، حبوبات به ما کمک می کنند تا احساس سیری بیشتری داشته باشیم، بنابراین رژیم هایی که پروتیین و فی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات کاهش وزن سریع / هفته ای یک کیلو کاهش وزن مجاز است

خطرات کاهش وزن سریع / هفته ای یک کیلو کاهش وزن مجاز است