مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 14:102023-02-25دانش

کتاب روش های افزایش بازده تسلیح در خاک مسلح منتشر شد


انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «روش های افزایش بازده تسلیح در خاک مسلح» با رویکردی به حوزه فنی مهندسی به ویژه مهندسی عمران، مکانیک خاک و مهندسی پی را منتشر کرد.

- ایسنا/اردبیل انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب روش های افزایش بازده تسلیح در خاک مسلح با رویکردی به حوزه فنی مهندسی به ویژه مهندسی عمران، مکانیک خاک و مهندسی پی را منتشر کرد.

این کتاب که توسط دکتر احد اوریا عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی گردآوری شده است؛ آمده است: افزایش شدید ترافیک، نیاز روز افزون به سیستم های حمل و نقل غیر همتراز را نمایان ساخته است.

برای احداث سازه های بزرگ اولین عامل تعیین کننده مقاومت زمین می باشد که با افزایش تعداد طبقات و گودبرداری های عمیق، خاک های طبیعی تامین کننده مقاومت مورد نیاز برای این سازه نمی باشند.

لذا تثبیت و تسلیح خاک یکی از قسمت های مهم و اجتناب ناپذیر پروژه های عمرانی شده است.

در این کتاب تاکید شده است: استفاده از روش های تثبیت شیمیایی علاوه بر سختی های زمان اجرا، دارای عواقب زیست محیطی جبران ناپذیری می باشند که استفاده از آن روش ها را با علامت سوال مواجه ساخته است.

از طرفی مسالح طبیعی فراوانی می تواند به عنوان مسطح کننده مکانیکی جهت تقویت و بهبود مشخصات خاک ها مورد استفاده قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب روش های افزایش بازده تسلیح در خاک مسلح منتشر شد

کتاب روش های افزایش بازده تسلیح در خاک مسلح منتشر شد