مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 13:402023-02-25بين الملل

پشت پرده اخراج هیئت اسراییلی از اجلاس آدیس آبابا


وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی پشت پرده اخراج هیئت اسراییلی از سالن اجلاس اتحادیه آفریقا را که هفته گذشته در آدیس آبابا برگزار شد، فاش کرد.

- وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی پشت پرده اخراج هیئت اسراییلی از سالن اجلاس اتحادیه آفریقا را که هفته گذشته در آدیس آبابا برگزار شد، فاش کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، نالیدی پالدور، وزیر خارجه آفریقای جنوبی در فیلم ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، گفت: به تصمیم اعطای عضویت ناظر به اسراییل در اتحادیه آفریقا اعتراض کردیم زیرا معتقدیم که اشغال سرزمین مردم فلسطین، ساخت شهرک های جدید و ممنوعیت تردد فلسطینی ها ادامه دارد، مردم فلسطین مجبور به حمل مدارک شناسایی هستند و نمی توانند با اطمینان از اشغالی نبودن زمین خود، خانه بسازند.

همه این موارد نقض مفاد منشور اتحادیه آفریقاست.

وی افزود: از این رو، اسراییل ارزش ها، اصول و اهداف منشور اتحادیه آفریقا را رعایت نمی کند.

این اظهارات وزیر خارجه آفریقای جنوبی درخصوص مخالفت با نقض های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مورد تمجید گسترده حامیان مسأله فلسطین در سراسر جهان قرار گرفت و سخنان وی را شگفت انگیز، مختصر، مستقیم و واضح توصیف کردند و خواستار تبدیل آن به یک عنوان و نماد برای مواضع ارزشمندی شدند که رهبران باید اتخاذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده اخراج هیئت اسراییلی از اجلاس آدیس آبابا

پشت پرده اخراج هیئت اسراییلی از اجلاس آدیس آبابا