مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 10:402023-02-25اجتماعي

نقد انتخاب «حیات طیبه» به عنوان نگرش محوری در سند تحول در آموزش و پرورش


تفکر بنیادین نظام تعلیم و تربیت در تحقق حیات طیبه بنا شده، و در نتیجه جهت اصلی نظام تعلیم و تربیت نیز در هدایت دانش آموزان برای وصول به حیات طیبه قرار گرفته است.

- حمیدرضا آیت اللهی مَن عَمِل صالحاً مِن ذَکَرٍ اَو اُنثَی و هُو مؤمنٌ فَلَنُحْیینَّهُ حَیاهً طیبه وَ لَنَجزِینَّهُم اَجرَهُم بِأحسَنِ مَا کَانُوا یَعمَلُونَ هر کس، مرد یا زن، عمل صالح انجام دهد و مؤمن باشد قطعاً به حیات طیبه (زندگانی پاک و پسندیده) زنده اش می داریم، و همانا آن ها را، در برابر بهترین اعمالی که انجام داده اند، پاداش خواهیم داد.

قرآن کریم: نحل/ 9 بر پیشانی ابتدایی کتاب مبانی نظری در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران آیه فوق نقش بسته است.

این آیه، الهام بخش تفکر بنیادین نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی گردیده است.

در صفحه 97 این کتاب در بخش 7-4-1 چنین آمده است: حیات طیبه مفهومی ذو مراتب است که برخی از مراتب نخستین آن مطلوب بالفعل همه انسان هاست و لذا باید تلاش برای تحقق حیات طیبه، از این مراتب آغاز گردد.

می توان دست یابی به مراتبی از آن را با عنایت به علاقه ذاتی همه انسان ها نسبت به تداوم و پیشرفت زندگی پاکیزه، گوارا و متوازن مطلوب فطری همه انسان ها دانست و همه افراد جامعه را به سوی تحقق مراتب حیات طیبه در همه ابعاد فراخواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقد انتخاب «حیات طیبه» به عنوان نگرش محوری در سند تحول در آموزش و پرورش

نقد انتخاب «حیات طیبه» به عنوان نگرش محوری در سند تحول در آموزش و پرورش