مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 10:252023-02-25سياسي

تزریق نخستین واکسن ایرانی مبتنی بر فناوری mRNA


امروز نخستین مرحله کارآزمایی بالینی و تزریق واکسن مبتنی بر تکنولوژی mRNA در مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) انجام و بر روی یک داوطلب مرد آزمایش شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، امروز نخستین مرحله کارآزمایی بالینی و تزریق واکسن مبتنی بر تکنولوژی mRNA در مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) انجام و  بر روی یک داوطلب مرد آزمایش شد.

این مراسم با حضور دکتر خدامی، مدیر شرکت دانش بنیان رناپ ، دکتر قانعی رییس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دکتر وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر قناعتی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مسئولان برگزار شد.

مهم ترین مزیت واکسن های mRNA نسبت به سایر واکسن ها، توانایی القای همزمان پاسخ ایمنی خونی و ایمنی سلولی بدون کمک گرفتن از مواد اضافی (ادجوانت) در فرمولاسیون واکسن است.

همچنین سرعت و انعطاف پذیری در تولید این نوع واکسن ها، باعث می شود در شرایط همه گیری بتوان به سرعت نسبت به ساخت واکسن های جدید اقدام و از گسترش ویروس و تلفات انسانی جلوگیری کرد.

واکسن کاملا ایرانی رناپ نیز بر مبنای همین فناوری و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان تولید و پس از اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو وارد مرحله مطالعات کارآزمایی بالینی فاز یک شده بود و امر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق نخستین واکسن ایرانی مبتنی بر فناوری mRNA

تزریق نخستین واکسن ایرانی مبتنی بر فناوری mRNA