مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 09:302023-02-25سياسي

نقش پروبیوتیک ها در تولید دارو و واکسن


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: استفاده از پروبیوتیک ها در تولید دارو و واکسن می تواند نقش محوری داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عبدالحسین روح الامینی، در پنجمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند، اظهار داشت: در محصولات پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند، جا برای توسعه وجود دارد.

وی افزود: همانگونه که بخش هایی چون اقتصاد، فن آوری اطلاعات، الکترونیک، زیست فن آوری و…، از بخش های اساسی محسوب می شود استفاده از پروبیوتیک ها برای تولید دارو و واکسن نیز می تواند نقش محوری داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اگر قید و بندها و قوانین سختگیرانه برداشته شود، این بخش می تواند درخشش بسیار خوبی داشته باشد.

روح الامینی به تولیدات در حوزه شیلات و آبزی پروری اشاره کرد و گفت: استفاده از پروبیوتیک ها در این بخش می تواند رشد چشم گیری در میزان تولید داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 20 شرکت در زمینه تولید پروبیوتیک فعالیت دارند و بخشی از مواد لازم وارد می شود که امیدواریم تعداد این شرکت ها به گونه ای افزایش یابد که نسبت تولید به واردات افزایش یابد.

روح الامینی، تمرکز بر نیروی علم و استفاده از حوزه دانش بنیان در کشور را ضروری دانست و تاکید کرد: معافیت ها و بروکراسی های اداری و نقدینگی در این حوزه ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش پروبیوتیک ها در تولید دارو و واکسن

نقش پروبیوتیک ها در تولید دارو و واکسن