مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 13:302023-02-23پزشكي

دستاورد محققان دانشگاه تهران در زمینه تشخیص خودکار بیماری های چشمی


محققان دانشگاه تهران در زمینه تشخیص خودکار بیماری های چشمی موفق به طراحی الگوریتمی نوین و توسعه روشی برای طبقه بندی خودکار و مبتنی بر یادگیری عمیق تصاویر مقطع نگاری همدوسی اپتیکی در بیماران مبتلا به دژنراسیون وابسته به سن ماکولا شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، پژوهشگران  دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران به سرپرستی حمید سلطانیان زاده، رییس آزمایشگاه مهندسی پزشکی، برای طبقه بندی خودکار تصاویر مقطع نگاری همدوسی اپتیکی در بیماران مبتلا به دژنراسیون وابسته به سن ماکولا Age-related Macular Degeneration (AMD) روشی خودکار توسعه داده اند.

حمید سلطانیان زاده در توضیح اهمیت این یافته پزشکی گفت: تشخیص خودکار بیماری های چشمی یکی از حوزه های فعال تحقیقات در آنالیز تصاویر پزشکی است و دژنراسیون وابسته به سن ماکولا یکی از انواع بیماری های چشمی و متداول ترین دلیل نابینایی در کشورهای توسعه یافته به خصوص در افراد بالای 60 سال است.

استفاده گسترده از تصویربرداری در سال های اخیر، افزایش جمعیت سال خورده، و همچنین ماهیت مزمن این بیماری بار کاری متخصصین چشم پزشکی و سیستم سلامت را افزایش داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد محققان دانشگاه تهران در زمینه تشخیص خودکار بیماری های چشمی

دستاورد محققان دانشگاه تهران در زمینه تشخیص خودکار بیماری های چشمی