مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 12:102023-02-23اجتماعي

پاسداشت 100 سال میراث فرهنگی «هورامان» با کوشش 100 دانش آموز تلاشگر «پاوه»


این روزها دایر شدن موزه های کوچک در مدارس پاوه با گردآوری قطعات و ابزار تاریخی به قدمت حداقل 40 تا 170 به همت دانش آموزان، خبر از رویداد فرهنگی مسرت بخش در این شهرستان دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، در تداوم طرح از سواد مدرسه ای تا سواد زندگی در درس مطالعات اجتماعی، این بار دانش آموزان آموزشگاه شهدای 20 خرداد شهرستان پاوه با همراهی اولیایشان گامی علمی و مشتاقانه در پدیدآوردن رویداد فرهنگی مسرت بخش دیگری در این شهرستان برداشتند.

صفر ولدبیگی، دبیر درس مطالعات اجتماعی اظهار کرد: در این آموزشگاه از اول اسفندماه به همت 100 دانش آموز کوشا و مشتاق و با حمایت اولیایشان، در مدسه موزه ای جذاب و ارزشمند با دربرداشتن تقریبا 750  قطعه و شیی قدیمی با ارزش و با حداقل قدمت چهل ساله در زمینه های؛ پوشاک والبسه، ابزارآلات دامداری و کشاورزی، مسکوکات و اسکناس ها، ظروف خوراکی، دستگاه های روشنایی وگرمابخش، ابزارهای صوتی وتصویری، اسناد ومدارک وکتب و نسخ کهن و.

برپا شده، هر شیی تاریخی این موزه از یک شهر و روستای هورامان آورده شده است.

  وی ادامه داد: برپایی این موزه که در راستایی یکی از دروس متوسطه اول (درس 17 کتاب مطالعات اجتماعی با عنوان موزه و میراث فرهنگی) در قالب کار عملی دانش آموزان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسداشت 100 سال میراث فرهنگی «هورامان» با کوشش 100 دانش آموز تلاشگر «پاوه»

پاسداشت 100 سال میراث فرهنگی «هورامان» با کوشش 100 دانش آموز تلاشگر «پاوه»