مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 14:352023-02-22بين الملل

یک لایه پنهان احتمالا در هسته زمین وجود دارد


در دوران مدرسه به ما آموخته اند که زمین چهار لایه اصلی دارد، اما اکنون دانشمندان اعلام کرده اند که احتمالا یک لایه پنجم پنهان در هسته داخلی زمین وجود دارد.

- در دوران مدرسه به ما آموخته اند که زمین چهار لایه اصلی دارد، اما اکنون دانشمندان اعلام کرده اند که احتمالا یک لایه پنجم پنهان در هسته داخلی زمین وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیچر، شواهد جدیدی در مورد احتمال اینکه هسته داخلی زمین دارای یک هسته داخلی مجزا از خود باشد روز گذشته(21 فوریه) در مجله Nature Communications منتشر شده است.

جدیدترین یافته ها نشان می دهند که این درونی ترین هسته داخلی زمین ممکن است یک توپ آهنی با شعاع حدود 650 کیلومتری درون هسته داخلی زمین باشد.

دانشمندان می گویند این کشف می تواند نشان دهنده یک رویداد دراماتیک در تاریخ سیاره ما باشد و درک ما از پیدایش و تکامل زمین را بهبود ببخشد.

چه مدارکی مبنی بر کشف درونی ترین هسته داخلی زمین وجود دارد؟ در این مطالعه جدید، تان سون فام(Thanh-Son Phạm) و هرویه کالچیچ(Hrvoje Tkalčić) از دانشگاه ملی استرالیا داده های کاوشگرهای موجود را گردآوری کردند.

آنها از این طریق، زمان های مختلف رسیدن امواج انرژی لرزه ای ایجاد شده توسط زمین لرزه ها را به درون زمین اندازه گیری کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک لایه پنهان احتمالا در هسته زمین وجود دارد

یک لایه پنهان احتمالا در هسته زمین وجود دارد