مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 14:302023-02-21فرهنگي

کشف گورستان سنگی باستانی در ساحل گیلان


مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از کشف گور باستانی در ساحل غرب استان خبر داد و گفت: کشف این گورستان سنگی مربوط به دوره تاریخی در نزدیک دریا موجب شگفتی باستان شناسان شد.

- ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از کشف گور باستانی در ساحل غرب استان خبر داد و گفت: کشف این گورستان سنگی مربوط به دوره تاریخی در نزدیک دریا موجب شگفتی باستان شناسان شد.

ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، از کشف یک گورستان سنگی مربوط به دوره تاریخی در نزدیک دریا خبر داد و گفت: در غرب گیلان در حوزه فرهنگ تالش بقایای یک گور باستانی در کنار ساحل که سابقه استقرار آن به 2000 سال قبل برمی گردد، به دست آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اظهار کرد: با توجه به اینکه سابقه استقرار در جلگه و ساحل گیلان در مناطق غرب استان به اوایل دوره اسلامی می رسد؛ بنابراین با کشف این گور و بقایای گور باستانی دیگر در منطقه تالش می توان گفت سابقه استقرار در کنار سواحل گیلان به دوره های پیش از اسلام برمی گردد.

وی افزود: بسیاری از سیاحان و جهانگردان ایرانی و خارجی که در دوره های مختلف از ساحل و جلگه گیلان بازدید کردند و بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که در جلگه های گیلان آثار استقرار پیش از اسلام وجود ندارد و اگر کسی بخواهد مطالعاتی در این زمینه انجام دهد باید به من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف گورستان سنگی باستانی در ساحل گیلان

کشف گورستان سنگی باستانی در ساحل گیلان