مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 14:052023-02-21سياسي

ترویج زبان فارسی در جهان راهکاری برای پیگیری اهداف دیپلماسی کشورمان در دنیاست


رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: با توسعه وپیشرفت و ترویج زبان فارسی می توان بسیاری از مباحث دیپلماسی خودمان را در جهان دنبال کنیم.

- رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: با توسعه وپیشرفت و ترویج زبان فارسی می توان بسیاری از مباحث دیپلماسی خودمان را در جهان دنبال کنیم.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با ایسنا، درباره لزوم گسترش زبان فارسی در جهان و توجه به فعالان در این عرصه همچون بنیاد سعدی بیان کرد: زبان فارسی یک زبان بین المللی و زبان مشترک چند کشور محسوب می شود به طوری که امروزه خیلی از کشورها با زبان فارسی آشنا هستند و با همان زمان صحبت می کنند.

وی در ادامه ترویج فرهنگ و ادبیات فارسی را کار بسیار مهمی خواند و اظهار کرد: این کار بر عهده وزارت علوم و بنیادهای فعال در این عرصه همچون بنیاد سعدی است.

ما مشترکات بسیار زیادی با بسیاری از کشورها از جمله هند، تاجیکستان، افغانستان و کشورهای آشنا به زبان فارسی داریم که لازم است از این فرصت و پتانسیل بهترین استفاده را ببریم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رشته زبان و ادبیات فارسی در بسیاری از دانشگاه های کشورهای دنیا تدریس می شود و حتی کرسی هایی هم برای رشته فعال است و متون فارسی در نظر گرفتند که باید تقویت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترویج زبان فارسی در جهان راهکاری برای پیگیری اهداف دیپلماسی کشورمان در دنیاست

ترویج زبان فارسی در جهان راهکاری برای پیگیری اهداف دیپلماسی کشورمان در دنیاست